Rondje Hendersonville en op bezoek bij de familie Hain!

31 maart 2015 - Hendersonville, Tennessee, Verenigde Staten

Zo de eerste week is al voorbij! De kop is eraf en ik begin mezelf een beetje gesetteld te voelen hier in Hendersonville! Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met Hendersonville te verkennen; daarvoor ben ik eerst naar het Indian Lake gereden. Gelukkig was het mooi weer dus heb daar een lekkere wandeling langs het water kunnen maken.

DSCN0121

Dit meer is erg geliefd bij de locals hier. Zo waren er bijvoorbeeld veel mensen aan het vissen, wandelen met de hond en zelfs paaseieren aan het zoeken. Je kunt hier langs het meer afdakjes met een picknick-bank huren en zelfs barbecueën!

DSCN0119

Vervolgens ben ik na een korte stop bij de Mc Donalds doorgereden naar een ander park aan de rivier om vervolgens het graf van Johnny Cash te bezoeken. Ik vond het erg fascinerend dat zo'n legende op het gewone kerkhof van het dorp ligt!

Nu ik wat langer hier ben, begin ik pas een beetje te beseffen hoe de mensen hier zijn. Mensen hier zijn erg controversieel en daarbij ook erg gelovig. Je vindt hier namelijk ook op elke hoek van de straat een kerk en mensen van buitenaf noemen het hier ook wel de biblebelt van Amerika.

Zondag ben ik op bezoek gegaan bij de familie Hain in Franklin, Kentucky! Barry en Frances werken allebei al bijna heel hun leven voor PIC en hebben een klein schapenbedrijf erbij voor de hobby. Frances zit op kantoor bij mij in dezelfde (typisch amerikaanse) cubicle en had me uitgenodigd om een keertje langs te komen! Het zijn erg aardige mensen en ik heb ze geholpen met de stallen strooien en de gespeende lammeren te wegen. (Dit doen ze omdat ze een eigen fokprogramma voor de schapen draaien)

DSCN0186DSCN0194DSCN0188

Daarnaast ben ik met Barry over het platteland gereden om stro te halen met de oude pick-up. Barry heeft me veel verteld over wat de boeren daar verbouwen op het land en over hoe PIC ontwikkelt is in de afgelopen dertig jaar. Barry en Frances hebben eerst voor PIC South Afrika gewerkt en wonen nu sinds 1993 in Franklin, Kentucky, Amerika. De reden dat ze in Franklin wonen (een uur vanaf Hendersonville) is omdat daar tot 2007 het hoofdkantoor van PIC zat.

DSCN0190DSCN0192

Na een mooie wandeling door de weilanden en langs de rivier hebben we nog even bij hun Black Angus koeien gekeken. Vervolgens heb ik nog met hun mee mogen eten en ben ik na een lange dag naar huis gereden!

DSCN0209DSCN0213

Goed, dit was het weer voor deze keer. Leuk dat jullie het weer gelezen hebben!

1. Sjef vingerhoesds:
    31 maart 2015
    hoi geert hoe is de vlucht geweest hoe is het klimaat heb je goede kamers kun je het ritme pakken slapen eten werken heb je tv en is er iets op dat je in tresseert gaat het op het werk kun je met de taal uit de weg we hebben je verslag gelezen komment weeken d is het paassen ik heb begrepen dat er veel kerken zijn wellicht een idee om wat bezoeken te brengen dan ben goed bezig nou vanaf deze kant van de groote plas veel wserkplezier en maak een hoop contacten met mensen mijn ervaring met amerikanen is dat ze wel open staan voor people from holland we horen wel weer sjef jeanne joris hans
  2. Wilma Traa:
    5 april 2015
    Hoi Geert een vrolijk Pasen. Het is natuurlijk niet zo leuk zonder fam. En vriendin maar probeer er het beste van te maken. Ik hoorde van je moeder dat je weer ergens anders naar toe gaat. Wat knap Geert vooral dat je het allemaal alleen moet doen.Heel veel grt van ons.
  3. Geert:
    5 april 2015
    Dankjewel voor de reacties! Erg leuk om te lezen dat jullie ook nog aan mij denken:-)!! Groeten, Geert