Aangekomen in Amerika!

26 maart 2015 - Hendersonville, Tennessee, Verenigde Staten

Hoi allemaal!

Omdat ik toch wel merkte dat iedereen het fijn vond om te horen hoe het met mij gaat hier in Amerika; hierbij mijn eerste reisblog!

Na een lange vlucht met een tussenstop in Detroit, ben ik zondagavond om 22.20 uur plaatselijke tijd in Nashville, Tennessee aangekomen. Hier stond een black limo op mij te wachten en die heeft me naar een hotel in Hendersonville gebracht, waar ik maandagochtend door mijn begeleidster vanuit PIC North America opgehaald ben.

Zij heeft mij voorgesteld aan iedereen op kantoor en daarbij ook een korte rondleiding gegeven. Daarna heb ik de sleutels van de auto gekregen die ik de komende maanden mag gebruiken; een Ford Escape uit 2000!

20150323_141513

Na een lunch met het Genetic Services team zijn we naar mijn appartement gereden; een nieuw appartement op 10-15 minuten van kantoor. Het appartement is van alle gemakken voorzien en heeft zelfs een walk-in closet! Daarnaast heb ik hier ook een gigantische koelkast en een televisie met honderd zenders!

20150323_182541

Echter bleek de WIFI nog niet geïnstalleerd te zijn, en na enkele telefoontjes naar de verhuurster kon ik uiteindelijk nog even contact opnemen met het thuisfront! Daarna ben ik naar de Wallmarkt gegaan voor boodschappen te doen; wat een gigantische winkel! Daar kun je echt alles krijgen, zelfs kinderwagens!

20150323_181607

Nu ik een paar dagen verder ben, begin ik pas echt te beseffen dat ik in Amerika ben. Ik moet echt heel erg wennen aan het leven hier en het moeten missen van iedereen thuis! Gelukkig heb ik Skype zodat ik vaak naar huis kan bellen en daarnaast begin ik nu langzaamaan steeds meer mensen te ontmoeten, dus het komt nu allemaal een beetje op gang:-)!

Wat me erg opvalt is dat Amerikanen erg gemakzuchtig zijn en ongezond leven! Mensen stappen hier 's ochtends vroeg in de auto om naar een donut-drive-in te rijden voor het ontbijt! Daarnaast heeft elke bank hier ook een drive-in, want je zou maar de auto uit moeten om geld te pinnen; ik vind het fascinerend! Terugkomend op het eetgedrag van de mensen hier; bijna iedereen gaat tussen de middag "lunchen" in een restaurant en dan eten ze echt gigantische porties! Voor mij is het zoveel dat ik er bijna een hele dag op vooruit kan! Daarnaast hebben ze hier ook alle soorten restaurants die je maar kunt bedenken, zo heb ik deze week al hamburgers, sushi, taco's en spaghetti als lunch gehad.

Gisteravond heb ik een barbecue gehad met een 40-50 collega's van PIC in het clubhuis van een plaatselijke golfclub. De golfclub zag eruit zoals ze er in de film ook uitzien; super chique dus! De barbecue was georganiseerd omdat "the executive board" van Genus plc was overgekomen en ze wouden graag de mensen van PIC leren kennen. Genus plc is het moederbedrijf van PIC en heeft ook een koeiengenetica tak welke ABS global heet. Het eten was erg goed en het was erg gezellig! Ik heb zelfs met de CEO (Karim Bitar) aan tafel mogen zitten!

Deze week heb ik nog vooral introductie binnen PIC en vanaf volgende week begin ik pas echt een beetje met mijn verschillende opdrachten. Dus de afgelopen dagen heb ik vooral mogen luisteren naar afgevaardigden vanuit verschillende departementen binnen PIC. Iedereen is erg enthousiast en benieuwd naar wat ik de komende weken voor hun kan doen. Wat ik al weet is dat ik in de week van 13 April naar Iowa vlieg om daar te helpen bij het opleggen van biggen bij een nieuwe proef en daarnaast bij het meten van karkassen in een slachthuis! Erg leuk allemaal dus!

Nu ga ik nog even Ocean's Thirteen afkijken en daarna lekker slapen! Tot de volgende keer!

1. Dimphy Vingerhoeds:
    27 maart 2015
    Dag Geert fijn dat het goed met je gaat en de reis goed is verlopen. Leuk dat we zo een beetje bij kunnen houden wat je meemaakt. Zal inderdaad wel wennen zijn zo ver weg van thuis maar dat wordt iedere dag beter en als je aan het werk bent krijg je ook steeds nieuwe contacten.We blijven op de hoogte het allerbeste. Vele groetjes uit Oirschot
  2. Wilma Traa:
    29 maart 2015
    Hoi Geert even een berichtje uit Oirschot. Het is best voor jou nog wennen. Zo ver weg van thuis maar probeer toch van alles een beetje te genieten. Ik hoorde dat je bij het greaf van Jhonny Cash bent geweest. Je moeder en ik hebben daar jeugdsentiment bij.Ring off fire. Dat zongen we mee. Maar dan gewoon in Oirschot. Hou vol en heel veel grt van ons.