Opstap, Renaissance festival en wijn proeven!

23 mei 2015 - Hendersonville, Tennessee, Verenigde Staten

Hoi allemaal!

Wat gaat de tijd snel, ik ben al op de helft van mijn stage! Omdat het toch inmiddels weer een tijdje geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven, vond ik het wel weer tijd voor een update vanuit de VS! Na mijn vorige blog ben ik gestart met mijn opdracht bij Genetic Improvement en heb hier de afgelopen drie weken voornamelijk aan gewerkt. Natuurlijk ben ik hier niet om alleen op kantoor te zitten en ben daarom bijvoorbeeld naar Midway (Nashville) opstap geweest samen met twee vrouwtjes van kantoor. Midway is de uitgaansstraat van Nashville waar de 'locals' uitgaan en wordt voornamelijk bevolkt door hipsters, Anita's op hoge hakken en anabolen Johnny's. Na een mooie avond hier kwam ik erachter dat bob zijn in Amerika betekent dat je gewoon kunt drinken: je moet gewoon zorgen dat je nog goed kunt rijden en dan is er niks aan de hand! Oftewel mijn bob had een beetje moeite met afstand houden en binnen de lijntjes rijden..

Het weekend erna ben ik met hetzelfde gezelschap naar het Renaissance festival geweest. Echt waar, wat een stel rare mensen lopen daar rond! Iedereen was verkleed alsof ze in de Middeleeuwen leefden en gedroegen zich hier dan ook naar; sommige mensen waren aan het optreden als een troubadour, terwijl anderen een veldslag aan het naspelen waren. Ook werd een toernooi nagespeeld waar ridders te paard gewapend met een schild en zwaard elkaar te lijf gingen! Wel erg grappig om een keer te zien. Als klap op de vuurpijl had ook nog iemand bedacht om in zijn vrije tijd een middeleeuws kasteel na te bouwen, dus na een korte wandeling door dit kasteel vonden we dat we weer genoeg cultuur hadden gesnoven en dat het tijd was voor een beetje ontspanning in de vorm van een wijntje! We zijn daarvoor naar een wijngaard in de buurt gereden waar je alle soorten wijnen kon proeven op de top van een heuvel. Niet zo verkeerd op een zaterdagmiddag! Na mijn Amerikaanse bob vaardigheden geoefend te hebben, zijn we doorgereden naar een goed aangeschreven hamburger restaurant en vond ik het daarna wel weer goed geweest voor deze dag. De dag erna ben ik naar het Parthenon gereden in Nashville. Dit is een gebouw nagebouwd uit de Giekse oudheid en is nu een bekend museum in Nashville.

DSCN0370DSCN0385DSCN0386DSCN0390

De week erna was mijn Mexicaanse collega terug (met hem heb ik de eerste week voornamelijk doorgebracht op kantoor). Met hem ben ik nog een avond uit eten geweest en hij was aan het vertellen dat ze in Mexico ook niet vies zijn van een studentenfeestje en dat zijn favoriete activiteit 'speenbig vangen' was. Voor dit spel moeten alle deelnemers zich insmeren met vet of olie en dan laten ze vervolgens een speenbig los en wie deze als eerste gevangen heeft, is de winnaar. Afgelopen vrijdag ben ik naar een dragrace-baan gegaan waar het oefenavond was. Als je van opgevoerde auto's en motoren houdt zeker een aanrader! Zaterdag ben ik naar Francais en Barry Hain gegaan om een dagje op de boerderij te helpen met het wegen van de kalveren en het vangen van lammeren die verkocht waren aan de plaatselijke Joegoslafische bevolking. Na een goede wandeling en avond diner was het weer tijd om huiswaarts te keren.

20150510_114412DSCN0409DSCN0410DSCN0396

Leuk dat jullie weer mijn blog hebben gelezen en tot de volgende keer! Komende week ga ik naar een beren-bedrijf van PIC in Ohio en de week erna ga ik naar Iowa om daar te helpen met inzetten van een nieuwe productproef. Ook ga ik die week waarschijnlijk naar de World Expo beurs, dus dat belooft alweer veel moois voor de komende weken!

Tot de volgende keer!