Muleday, Reenactment & Ames, Iowa

18 april 2015 - Hendersonville, Tennessee, Verenigde Staten

Inmiddels ben ik alweer aan mijn vierde week stage begonnen en zit nu op mijn hotelkamer in Ames, Iowa. Afgelopen week heb ik voornamelijk op kantoor gezeten en aan mijn opdracht gewerkt. Vrijdag ben ik samen met twee meisjes van kantoor en een andere stagiaire naar Nashville gegaan. Hier hebben we eerst samen gezellig wat gegeten in een restaurant met live bluegrass country muziek! Daarna zijn we naar het dak van dit restaurant gegaan waar we een prachtig uitzicht hadden over Broadway, wat eigenlijk de uitgaansstraat van Nashville is.

20150410_19221220150410_19220220150410_192209

Deze vrijdag was er een festival met een groot podium op deze straat ter ere van de NRA-conferentie. NRA staat voor National Riffle Association en dus eigenlijk de hele stad was gevuld met rednecks die gek op geweren zijn. Desondanks hing er een gezellige sfeer en was iedereen van de country muziek aan het genieten. Later hebben we nog enkele barretjes bezocht aan deze straat om na een geslaagde avond weer huiswaarts te keren. Wat me hier elke keer weer opvalt, is dat de meeste mensen het hier niet zo nauw nemen met bobben; ze kruipen gewoon achter het stuur als ze 6 flessen bier op hebben.

20150410_20124220150410_21004520150410_211600

Zaterdag ben ik met ditzelfde gezelschap naar een reenactment van de civil war gegaan. Eigenlijk komt dit er op neer dat mensen hier verkleed en al oorlogje gaan naspelen en er een hele show inclusief geweren en kanonnen! Erg leuk om een keer mee te maken! Na even snel nog wat foto's met deze locals gemaakt te hebben, zijn we doorgereden naar de "Mule day" ongeveer een uur verder op.

20150411_13142320150411_13232420150411_13304420150411_133836

Op de "Mule day" komen fokkers van muildieren uit alle windrichtingen bijeen om ze te showen en er trek wedstrijden mee te houden. Omdat de muildieren (een kruising tussen een paard en een ezel) een stuk sterker zijn dan een paard werden ze van oudsher gebruikt in de landbouw om bijvoorbeeld te ploegen. Nu worden er vooral trek wedstrijden mee gedaan en eigenlijk zit dit eruit als een soort trekker trek maar dan met muildieren. Fasinerend om een keer te zien!

20150411_16144020150411_16033220150411_16550420150411_175645

Zondag heb ik mijn appartement een beetje opgeruimd en mijn koffer ingepakt voor de week naar Iowa. Maandagochtend vroeg ben ik via Chicago naar Des Moines gevlogen waar ik vervolgens door Michelle en Isaiah opgehaald ben. Na een korte stop in het plaatstelijke hamburger restaurant zijn we doorgereden naar Ames, waar ik de rest van de middag heb uitgerust om daarna 's avonds nog een snelle rondleiding over de campus van de universiteit van Ames te krijgen. Gisteren ben ik de hele dag op het plaatselijke kantoor geweest en hebben tussen de middag geluncht met een onderwijzer van de universiteit van Ames. 's Avonds ben ik met Isaiah en wat vrienden van hem gaan eten en zij hebben mij daarna van het studentenleven in Ames laten proeven! Isaiah en zijn vrienden hebben allemaal in hetzelfde studentenhuis (fraternity) gewoond. Een fraternity is eigenlijk een soort studentenvereniging, maar dan in een huis. Ze slapen dan bijvoorbeeld ook allemaal in dezelfde kamer, eten samen en gaan samen opstap. Je moet hier 21 jaar oud zijn om de kroeg in te mogen, maar iedereen heeft een vervalst identiteitsbewijs om toch binnen te kunnen. Daarnaast zijn er heel veel houseparties in deze 'fraternities', dus aan drank geen gebrek voor deze studenten! Na deze gezellige avond in het studentenleven was het weer tijd om naar mijn hotel te gaan en wat te slapen zodat ik vandaag weer een beetje fit ben.

Leuk dat jullie mijn verhaaltje weer gelezen hebben! Vind het erg leuk om te zien dat het zo goed wordt gelezen:-)!